Op de stand van Porsche in Detroit staat de vernieuwde 911 GTS te blinken. De uiterlijke wijzigingen van het model tussen de Carrera S en GT3 blijven beperkt, maar liefhebbers van atmosferische motoren reppen zich maar beter naar de dichtstbijzijnde Porsche dealer voor een exemplaar van de uitgaande generatie.
Zoals verwacht neemt de 911 GTS afscheid van de atmosferische 3.8 liter zescilinder boxermotor. Voortaan ligt achterin de reeds gekende 3.0 liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s wat in de GTS 450 pk en 550 Nm oplevert. Het vermogen gaat er dus met 20 pk op vooruit ten opzichte van zijn
voorganger. De GTS verschijnt opnieuw als Coupé, Cabrio en Targa en zowel achter- als vierwielaandrijving behoren tot de mogelijkheden. Wie de scherpste stoplichtsprint wil neerzetten, opteert best voor de Carrera 4 Coupé in combinatie met de PDK automaat en het Sport Chrono pakket. In die uitvoering is een sprint van 0 naar 100 km/h na 3,6 seconden achter de rug. Wie liever pronkt met de hoogste topsnelheid van 312 km/h dient dan weer de Coupé met achterwielaandrijving en manuele zevenbak te bestellen.
Naast de GTS badge achteraan is de Porsche 911 GTS te herkennen aan de donkergetinte lichtunits en enkele zwarte accenten zoals de velgen, uitlaatpijpen en de streep tussen de achterlichten. In het interieur behoort het Sport Chrono Package tot de standaarduitrusting en zijn enkele elementen in alcantara uitgevoerd.