Bij de onthulling van de XF sedan zo’n twee jaar geleden repte Jaguar met geen woord over een mogelijke opvolger van de XF Sportbrake. Toch weten we uit het ervaring dat stationversies bij Jaguar altijd enkele jaren later worden gelanceerd, een traditie die Jaguar ook nu weer in ere houdt.
Dankzij ons kon de wereld eergisteren al kennismaken met de
nieuwe XF Sportbrake, maar nu zorgt Jaguar zelf voor het nodige beeldmateriaal. De grootste nieuwigheid zijn de lichtunits achteraan, die beter aansluiten bij de F-Type en F-Pace. Jaguar zet ook de sedan nog even op de foto zodat we zeker weten dat die nog even verder moet met de oude lichtunits.
De grootste troef van de Sportbrake is uiteraard de extra kofferruimte achterin. Toekomstige eigenaars kunnen tot 565 liter aan bagage meezeulen en zelfs 1.700 liter na het neerklappen van de achterbank. Een ander voordeel is het grotere panoramische dak.
Qua motoren zorgt Jaguar voor geen verrassingen, het volledige aanbod komt overeen met dat van de XF sedan. De dieselmotoren variëren van de 2.0 liter Ingenium diesel met 163 pk en 380 Nm tot de 3.0 liter V6 met 300 pk en 700 Nm. Bij de benzinemotoren start het gamma bij de 2.0 liter met 250 pk om te eindigen bij de 380 pk sterke 3.0 liter V6 met supercharger.