Geruchten dat Audi na de tweede generatie de stekker haalt uit de R8 doen al even de ronde, maar daar trekt ABT zich voorlopig niets van aan. De tuner vormt de standaard 540 pk sterke R8 om tot een aantrekkelijk geprijsd alternatief voor de 610 pk sterke R8 V10 plus van Audi. Beide uitvoeringen van de R8 maken namelijk gebruik van identiek dezelfde aandrijflijn. Het is dus voor ABT een kwestie van het motormanagement te optimaliseren om ook bij de standaarduitvoering het volle potentieel uit de 5.2 liter V10 te halen.
De aanpassingen aan de aandrijflijn zijn volgens ABT vooral effectief als ze gecombineerd worden met de verstelbare ophanging en stabilisatorstangen van de tuner. Daarnaast zorgt ABT indien gevraagd voor het visuele aspect van de sportwagen en biedt daarbij zelfs de keuze uit twee bodykits. Zowel de "Street" als "Race" kit bestaan uit een aantal aerodynamische aanpassingen en een ander uitlaatsysteem met dubbele uitlaatpijpen uit carbon die de wagen voorzien van nog eens 20 pk extra. Verder zijn bij de Street versie enkele koetswerkpanelen verkrijgbaar in koolstofvezel, bij de Race versie zijn er dat zelfs heel wat zodat in totaal 50 kilogram aan gewicht kan bespaard worden. Het geheel afwerken kan met 19-inch ER-F en 20-inch GR wielen in de kleur "Black Magic".