OVER AUTOTIJD.BE

Introductie
Als vaste bezoeker van diverse auto-gerelateerde websites stelde ik vast dat het overgrote deel van deze websites in Nederland was opgericht. Hoog tijd dus voor een evenwaardig Belgisch alternatief. Eind 2013 werd Autotijd.be opgericht als Facebookpagina. Wat begon als een kleine pagina, groeit steeds meer uit tot een populaire plaats waar het laatste autonieuws verzameld en gedeeld wordt.

Gesterkt door het toenemende succes van de Facebookpagina besloot ik over te gaan tot de volgende stap, namelijk het creëren van een volwaardige website. Eind oktober 2014 was Autotijd.be volledig operationeel. Dankzij het responsive design is het perfect mogelijk om Autotijd.be niet alleen via je desktop maar ook via je smartphone of tablet te bezoeken. Tot op de dag van vandaag wordt de website continu aangepast en verbeterd.

Stijn Roggeman
Webmaster Autotijd.be
Stijn Roggeman
Oprichter van Autotijd.be. Volgde het autonieuws zo op de voet dat hij in 2014 besloot om zelf een website te starten. Slaagde erin om, wat begon met de zwarte tekst "Hello world" op een witte achtergrond, om te vormen tot een professionele website. Wijzigt in zijn streven naar perfectie elke dag wel iets aan de website. Draagt Italiaanse wagens een warm hart toe en kijkt op naar Horacio Pagani.

Arno Lommers
Is al van bij zijn geboorte gek op auto's. Op jonge leeftijd bladerde hij liever door autofolders dan dat hij voetbalde met kinderen uit de buurt. Kocht door de jaren heen van z'n zakgeld vaak een autoblad waardoor hij autojournalist wilde worden. Maakte met z'n ouders regelmatig een proefrit bij dealers in de regio waarover hij vervolgens een verslag schreef. Na diverse omzwervingen in allerhande branches én de diagnose PDD-NOS (vorm van autisme) is hij terug waar hij hoort en heeft hij zijn hobby omgezet in 'werk'.

Laat momenteel zijn passie de vrije loop op Youngtimerpagina en schrijft daarnaast blogs voor diverse dealerbedrijven. In de wintermaanden, als de youngtimers op stal blijven, maakt hij via dealers en importeurs rij-impressies over de nieuwste modellen.
Team
Mission Statement
Bij Autotijd.be trachten we autoliefhebbers elke dag opnieuw zo goed mogelijk op de hoogte te houden van het laatste autonieuws. Ons doelpubliek bestaat uit alle Nederlandstalige autoliefhebbers uit binnen- en buitenland. Als onafhankelijke website garandeert Autotijd.be een merkongebonden kijk op het laatste autonieuws.

Verwacht bij ons geen ellenlange saaie artikels, wij filteren alle interessante info uit de officiële persberichten en gieten dit in een vlot geschreven artikel, aangevuld met afbeeldingen en/of video's.
1/01/2014
Oprichting Facebookpagina Autotijd.be

29/10/2014
Officiële lancering website

16/11/2014
Officiële lancering Android app

9/05/2015
5.000 likes voor Facebookpagina
Mijlpalen
Versterk ons team
Ben je een echte autoliefhebber en is journalistiek of bloggen volledig jouw ding? Of ben je misschien de eigenaar van een bedrijf met een link in de automobielsector en wens je met ons samen te werken?

Aarzel niet en contacteer ons via contact@autotijd.be en wie weet wordt jij binnenkort lid van het team van Autotijd.be.
Dankzij social media is het vrij eenvoudig om op korte tijd een groot publiek te bereiken. Dit merkten wij zelf in 2014 toen de Facebookpagina van Autotijd.be na enkele maanden al de kaap van 1.000 likes overschreed. Bovendien zorgde een blik op de vertegenwoordigde leeftijdscategorieën meteen voor de bevestiging dat de Belgische en Nederlandse jeugd wel degelijk nog in auto's geïnteresseerd is.

Om onze trouwe volgers te bedanken, delen wij dagelijks exclusieve content zoals foto's en filmpjes op Facebook, Twitter en Instagram.
Social media




Voor al je vragen, mail ons via contact@autotijd.be of vul ons contactformulier in.

Tips of suggesties voor nieuwe artikels kunnen steeds via tips@autotijd.be gemeld worden.