Als jong sportwagenmerk slaagt het Amerikaanse team van Rezvani er goed in om de aandacht van de wereldwijde pers te behouden. Op het autosalon van Los Angeles presenteren ze de Beast Alpha.
Het grootste zichtbare verschil met de standaard Beast is dat de Alpha over een uitneembaar dak beschikt. Tot vandaag beperkte Rezvani zich tot het bouwen van speedsters, maar kennelijk zijn ze er in Amerika nu ook achter dat het af en toe eens regent. Een andere nieuwigheid is dat de Ariel Atom niet meer als basis dient. In plaats daarvan kiest Rezvani voor een aluminium chassis van Lotus.
Bij het instappen worden de eigenaar en omstaanders getrakteerd op de "Sidewinder doors", een visueel spektakel waarbij de portieren eerst naar buiten schuiven en vervolgens vooruit glijden (eat that,
Tesla). Binnenin doen zaken als airbags, airco en elektrisch bedienbare ramen hun intrede. Ook een infotainmentsysteem met ondersteuning voor Apple Carplay en Android Auto is aanwezig.
Onderhuids nog meer verrassingen. Zo mag de 2.4 liter K24 viercilinder van Honda wel blijven, maar maakt de turbo plaats voor een supercharger van Rotrex. Gevolgen voor het vermogen heeft dat niet, want met 500 pk is de Beast Alpha even sterk als de
versie waarmee het allemaal begon. Door het gewicht van amper 884 kilogram is een sprint van 0 naar 96 km/h mogelijk in 3,2 seconden. Daarna dendert de Beast Alpha voort tot maximaal 281 km/h. Tenslotte komen we bij het enige minpunt van de nieuweling, namelijk het stevige prijskaartje van 200.000 dollar.