Het resultaat zijn enkele nieuwe mogelijkheden op gebied van de restauratie en wijzigingen voor de Porsche 911 onder de noemer DLS. Dat staat voor "Dynamics and Lightweighting Study".
De eerste Singer 911 met DLS gaat uiteraard naar Scott Blattner. Het exemplaar is gespoten in de Absinthe, een groene kleur die ook in het interieur terugkeert in combinatie met Blood Orange. De aandrijflijn bestaat uit een atmosferische, luchtgekoelde, zescilinder boxermotor met 500 pk van Williams Advanced Engineering. Hewland zorgt voor een lichtgewicht 6-versnellingsbak uit magnesium.
Naast de ontwikkeling van de motor nam Williams ook de aerodynamica van het koetswerk en de bodemplaat onder de loep. Verder krijgt de 911 een andere ophanging, Pilot Sport Cup 2 banden van Michelin, 18-inch magnesium monobloc wielen van BBS, lichtgewicht remmen van Brembo. Dankzij het gebruik van lichtgewicht materialen zoals magnesium, titanium en koolstofvezel duikt het gewicht van de Singer 911 net onder 1.000 kilogram.
Het goede nieuws is dat Singer nog 74 andere Singers gaat uitrusten met de ontwikkelde DLS technologieën. Een prijskaartje voor het eindresultaat geeft het Amerikaans bedrijf niet vrij. Veel hangt dan ook af van de specifieke wensen van de klant. De restauratie van elke Porsche 964 zal plaatsvinden bij Williams in het Engelse Oxfordshire.