Een icoon als de Jeep Wrangler een update geven is steeds een moeilijke oefening. Enerzijds verwachten klanten dat alle moderne technologieën aanwezig zijn in de 4x4 en anderzijds willen ze een uiterlijk dat zo dicht mogelijk aanleunt bij het origineel. FCA ging de uitdaging aan en dit is het resultaat.
Laten we beginnen bij het ontwerp. De
vooraf vrijgegeven foto's maakten al duidelijk dat alle basiselementen van de Wrangler aan boord blijven. Jeep heeft bovendien geluisterd naar de mening van huidige eigenaars van de oer-Jeep want zowel de voorruit als deuren zijn voortaan makkelijk te demonteren. Voor verschillende koetswerkpanelen zoals de motorkap en deuren maakt Jeep gebruik van aluminium. Het resultaat is een gewichtsreductie van 90 kilogram.
Net als voorheen komt de Wrangler in heel wat uitvoeringen op de markt. Zo is er een twee- en vierdeurs versie, beiden combineerbaar met een hardtop, softtop of verwijderbare dakpanelen. De stoerste uitvoering wordt de Wrangler Rubicon.
Voorlopig biedt Jeep de Wrangler aan met twee motoren. De 3.6 liter V6 benzinemotor met 284 pk en 342 Nm kennen we reeds uit de huidige generatie. Een gloednieuw alternatief is de 2.0 liter viercilinder benzinemotor met 265 pk, een mild-hybrid die dankzij een batterij duidelijk meer koppel (400 Nm) levert. Binnenkort belooft Jeep het gamma verder uit te breiden met een 3.0 diesel.