De S7 LM maakt gebruik van een 7.0 liter twin-turbo V8 met 1.300 pk. Dat vermogen komt via een manuele zesbak en limited-slip differentieel bij de achterwielen terecht.
Ter gelegenheid van de Le Mans editie heeft de S7 opnieuw ettelijke uren in de windtunnel doorgebracht wat heeft geleid tot enkele aerodynamische aanpassingen zoals nieuwe side skirts en een achtervleugel. Het chassis bestaat nog steeds uit een lichtgewicht stalen spaceframe en de koetswerkpanelen zijn gemaakt van een composiet. Ondanks de focus op prestaties is het interieur niet echt spartaans te noemen met de keuze voor lederen of alcantara bekleding, sportstoelen, airco, elektrische ramen, een verstelbaar stuur, digitale snelheidsmeter en audiosysteem.
Wie de S7 LM aan zijn wagenpark wil toevoegen wacht wellicht best niet te lang want de oplage blijft beperkt tot zeven exemplaren. Die exclusiviteit jaagt het prijskaartje wel fors de hoogte in en dat is dan nog een understatement. Saleen vraagt namelijk 1 miljoen dollar voor de supercar.
Net wat te duur voor jou? Weet dan dat Saleen ook nog de S1 in de aanbieding heeft, een compacte sportwagen die recent in China zijn werelddebuut beleefde. Laat je echter niet beetnemen door het moderne uiterlijk want net als de S7 LM is de S1 eigenlijk een recyclageproduct. Als basis dient de alweer acht jaar oude Artega GT, een wagen waarop Spyker ook al de B6 Venator baseerde. De vanafprijs voor de Saleen S1 bedraagt 100.000 dollar.