Lagonda Vision: iconische naam herrijst als elektrisch luxemerk

Aston Martin stelt op het autosalon van Genève de Lagonda Vision voor. De concept maakt deel uit van het plan om de legendarische naam Lagonda in de nabije toekomst in te zetten als apart merk voor exclusieve luxewagens met een elektrische aandrijflijn.
Auteur: Stijn | 11-03-2018
Al sinds 2009 heeft Aston Martin grootse plannen met Lagonda. Tot op vandaag heeft dat enkel geresulteerd in de Aston Martin Lagonda Taraf, een lange sedan op basis van de Rapide die oorspronkelijk bedoeld was voor klanten in het Midden-Oosten, maar later ook elders op de markt kwam. De voorzijde van de nieuwe Lagonda Vision is nog ietwat vergelijkbaar met deze van de Taraf, maar verder is de wagen veel futuristischer dan alles wat we tot vandaag van de Britten te zien kregen.

In de vloer van de Lagonda Vision ligt een accupakket die de wagen via een elektromotor een rijbereik van 640 kilometer moet bezorgen. Meer details over de aandrijflijn krijgen we niet te horen. Wel geeft Aston Martin nog mee dat de concept autonome technologieën aan boord heeft. Of die meteen beschikbaar zullen zijn op het productiemodel dat bij Aston Martin gepland staat voor 2021 is nog niet zeker.

De lagonda Vision beschikt over een zeer ruim interieur, een gevoel dat nog wordt versterkt door het panoramisch dak. In- en uitstappen wordt vergemakkelijkt door portieren die deel naar opzij en naar boven openzwaaien. Wanneer de wagen zich in autonome modus bevindt, kunnen de passagiers voorin hun stoel 180 graden draaien om zo makkelijker te communiceren met de passagiers achterin.


Recent Lagonda nieuws