Het ontwerpteam van McLaren heeft duidelijk alle registers opengetrokken om van de Speedtail de snelste McLaren ooit te maken. De koets is enorm gestroomlijnd en bij de voorwielen zien we zelfs gesloten wielkappen. Zoek ook niet naar traditionele buitenspiegels, die zijn vervangen door uitschuifbare camera’s. Door de langgerekte achterzijde is de wagen maar liefst 5,2 meter lang. Alle panelen zijn gemaakt uit koolstofvezel zodat de Speedtail nog 1.430 kilogram weegt.
Binnenin keert de iconische driezits-configuratie van de F1 terug met een centrale zitplaats voor de bestuurder en zowel links als rechts daarachter plaats voor een passagier. Die lay-out vormt de aanleiding voor een aantal unieke elementen zoals een volledig symmetrisch dashboard met drie schermen en de positionering van de start/stop-knop en bedieningsknoppen voor de automaat in het dak. Twee bijkomende schermen aan de A-stijl vervangen de buitenspiegels.
Ook op motorisch vlak is de Speedtail de overtreffende trap van de Senna. Een voorlopig onbekende combinatie van een benzine- en elektromotor brengt het maximumvermogen naar 1.050 pk. De acceleratie van 0 naar 300 km/h neemt slechts 12,8 seconden in beslag, zo indrukwekkend dat McLaren niet eens de moeite neemt om andere prestatiecijfers mee te delen. Wel delen ze nog mee dat de topsnelheid 403 km/h bedraagt. Die snelheid wordt enkel gehaald als de Speedtail in de Velocity-modus wordt geplaatst. De wagen komt dan 3,5 centimeter lager te liggen en de camera’s die dienst doen als buitenspiegels verdwijnen in het koetswerk.
McLaren gaat precies 106 exemplaren bouwen van de Speedtail, niet toevallig evenveel als de F1. Ondanks het prijskaartje van ongeveer 1,97 miljoen euro hebben alle exemplaren al een nieuwe eigenaar gevonden.