Het rijbereik bedraagt 320 kilometer volgens de WLTP meetmethode. Een 400V 50 kW lader kan het rijbereik elk uur met bijna 300 kilometer vergroten. Het 800V elektrisch systeem van de Rapide E maakt het echter ook mogelijk om een 800V 100 kW lader te gebruiken, goed voor een extra rijbereik van 500 kilometer per uur. Tenslotte heeft de Rapide E een AC-lader aan boord die de batterijen in slechts drie uur kan opladen.
De Rapide E sprint in minder dan vier seconden van 0 naar 96 km/h (0 - 60 mph) en heeft een topsnelheid van 250 km/h. Dankzij de 800V architectuur kan de wagen die cijfers ongeacht de batterij of weersomstandigheden consistent neerzetten. Aston Martin vermeldt als voorbeeld dat de Rapide E een volledige ronde op de Nürburgring kan rijden zonder afnemende prestaties van de batterij of de elektromotoren.
Aangezien de Rapide nooit ontwikkeld werd met het oog op elektrificatie had de ontwerpafdeling van Aston Martin niet oneindig veel mogelijkheden om de aerodynamica van de wagen te optimaliseren. Nieuwigheden zijn de vlakkere bodem als gevolg van het ontbreken van een uitlaatsysteem, een grotere diffuser, nieuwe aerodynamische velgen en Pirelli P Zero banden met een lage rolweerstand. Alles bij elkaar is de aerodynamica van de Rapide E acht procent verbeterd ten opzichte van de reguliere versie met verbrandingsmotor.
De Rapide E is onmiddellijk te herkennen aan de vele blauwe accenten. Binnenin zijn de analoge tellers vervangen door een digitaal scherm van 10-inch. Verschillende koolstofvezel accenten helpen om het vooropgestelde streefgewicht van de wagen te bereiken.
Wie de Aston Martin Rapide E wil toevoegen aan zijn wagenpark moet snel zijn. De oplage blijft namelijk beperkt tot amper 155 exemplaren.