Gelijkenissen met de gewone GLE komen ook voor in het interieur met onder meer twee samengevoegde displays van 12,3-inch voor het instrumentarium en MBUX-infotainmentsysteem, centrale handgrepen en rechthoekige ventilatieroosters. Wel kan de GLE Coupé standaard rekenen op een sportstuur met nappaleer en sportzetels. De kofferruimte varieert van 655 liter tot 1.790 liter voor wie de achterbank neerklapt.
Mercedes levert de nieuwe GLE Coupé voorlopig enkel met twee zescilinder dieselmotoren. De 350 d 4MATIC doet dienst als instapmodel en krijgt 272 pk en 600 Nm. Het alternatief is de 400 d 4MATIC met 330 pk en 700 Nm. Schakelen gebeurt telkens via een 9G-tronic automaat.
Wie liever wil shoppen bij Mercedes-AMG moet zich voorlopig tevreden stellen met de GLE 53 4MATIC+ Coupé. Die maakt gebruik van een zes-in-lijn turbobenzinemotor, goed voor een vermogen van 435 pk en 520 Nm koppel. De aanwezige EQ Boost functie kan tijdelijk voor een bonus van 22 pk en 250 Nm zorgen. Een sprint van 0 naar 100 km/h is bij de GLE 53 in 5,3 seconden achter de rug en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Voor een AMG met V8 is het nog even wachten op de GLE 63.