Aan de buitenkant wordt de X4 geheel volgens de huidige designtaal van BMW bijgewerkt. Zo zijn er plattere koplampen, vergezeld van een grotere grille die voortaan uit één deel bestaat. Verder springen de bumpers dankzij een nieuw ontwerp wat meer in het oog.
Binnenin maakt de X4 een mooie inhaalbeweging. Zo behoort het 10,25-inch instrumentenpaneel nu tot de standaarduitrusting. Centraal kan je het infotainmentsysteem standaard bedienen via een 10,25-inch scherm. Wie een 12,3-inch scherm wil kan daarvoor terecht in de optielijst.
De opgefriste X4 verschijnt met heel wat benzine- en dieselmotoren. Nieuw is dat de benzinemotoren voortaan bijgestaan worden door een kleine elektromotor. In tegenstelling tot bij de X3 hoef je in het motorenaanbod van de X4 niet te zoeken naar een plug-in hybride. Wel is er een X4 M Competition met een vermogen van 510 pk. Alle specificaties zoals de motorische details voor elke aandrijflijn, de afmetingen, de kofferruimte, het verbruik en meer vind je via de link hieronder.
De prijs van de BMW X4 start bij 57.950 euro voor de xDrive20i 184 pk met automaat en vierwielaandrijving. Bestel je het absolute topmodel, dan kost je dat minimaal 104.200 euro. De complete prijslijst voor alle uitvoeringen van de X4 kan je raadplegen via de link hieronder.