De Bayon deelt zijn basis met de nieuwe i20, maar is net wat langer en hoger. De nieuwe cross-over is slechts twee centimeter korter dan de Kona en ook in de breedte en hoogte blijft het verschil tussen beide wagens miniem. De Kona is echter al een tijdje op de markt en heeft een compleet ander ontwerp. Bij de Bayon zien we veel strakkere lijnen die ook op de i20 en Tucson terug te vinden zijn.
Dat de Bayon zijn genen deelt met de i20 wordt pas echt duidelijk in het interieur. Dat komt namelijk volledig overeen. Achter het stuur zien we dus een digitaal instrumentenpaneel van 10,25-inch. Voor het infotainmentsysteem krijg je standaard een 8-inch scherm, maar in de optielijst kan je een 10,25-inch exemplaar aanvinken.
Bekijk het ontwerp van de nieuwe Hyundai Bayon 2024 in detail via onderstaande foto's. Ontdek het exterieurdesign vooraan, achteraan en in profiel en bestudeer de vormgeving van het interieurdesign.
Ook onder de motorkap geen verrassingen. Hyundai levert de Bayon met de 1.2 MPI met 84 pk en de 1.0 T-GDi met 100 pk. Enkel die laatste kan gecombineerd worden met een automatische versnellingsbak.
Hyundai levert de Bayon momenteel met de volgende motoren:
De nieuwe Hyundai Bayon 2024 is in België verkrijgbaar vanaf € 17.944 inclusief btw. Het gamma van de Bayon bestaat momenteel uit 4 uitrustingsniveaus.
De aankoop van een nieuwe Hyundai Bayon is een flinke investering. Een autolening kan dus zeker interessant zijn. Simuleer hieronder je autolening snel online via de tool van KBC. Let op, geld lenen kost ook geld. Ook voor je nieuwe autoverzekering heeft KBC trouwens een handige simulatietool.