Belangrijke kenmerken:
Na vier jaar acht Peugeot de tijd rijp voor een opfrisbeurt van de populaire 208 en e-208. De verticale led-dagrijverlichting voor de facelift was een knipoog naar de slagtanden van een sabeltandtijger, maar dankzij twee extra led-strookjes worden voortaan diens klauwen afgebeeld. Ook loopt het koetswerk op een meer vloeiende manier over in de grille, waarin trouwens het nieuwe merklogo een plaats krijgt. Achteraan zien we een nieuw lettertype voor de merk- en modelnaam, net als een nieuwe indeling voor de lichten. Tenslotte introduceert Peugeot enkele nieuwe koetswerkkleuren en velgen.
Achter het stuurwiel van de nieuwe Peugeot 208 vind je een aangepast 10-inch digitaal instrumentenpaneel, tenzij je voor de absolute basisversie kiest. Daarbij moet je nog tevreden zijn met analoge klokjes. Wel behoort een 10-inch infotainmentsysteem nu tot de standaarduitrusting. Om het gamma overzichtelijker te maken is het aantal uitrustingsniveaus herleid naar drie, namelijk Active, Allure en GT.
Op vlak van motoren nemen we afscheid van de dieselversie. De elektrische e-208 wordt voortaan geleverd met 136 of 156 pk. Benzineversies zijn er in de vorm van de welbekende 1.2 PureTech met 75 of 100 pk. Zuinige nieuwkomers zijn twee milde hybrides met 100 of 136 pk. Daarbij wordt de 1.2 benzinemotor vergezeld van een 6-traps automaat met elektromotor. Alle specificaties zoals de motorische details voor elke aandrijflijn, de afmetingen, de kofferruimte, het verbruik en meer vind je via de link hieronder.
De prijs van de Peugeot 208 start bij 20.530 euro voor de 1.2 PureTech 75 pk Active met manuele vijfbak en voorwielaandrijving. Bestel je het absolute topmodel, dan kost je dat minimaal 40.280 euro. De complete prijslijst voor alle uitvoeringen van de 208 kan je raadplegen via de link hieronder.