Eerder vandaag konden we kennismaken met de Rolls-Royce van de toekomst. Aan de andere kant van het spectrum vinden we MINI dat eveneens toont dat het merk een plaats verdient in de toekomst. Zie hier de Vision Next 100.
De laatste jaren zijn diverse car-sharing programma’s uit de grond gestampt. Voorlopig gaat het nog om projecten op kleine schaal, maar MINI gelooft dat er in de toekomst een heel belangrijke rol voor dergelijke initiatieven is weggelegd.
Om autodelen een kans op slagen te geven, heeft MINI de slogan "
Every MINI is my MINI" in het leven geroepen. Het idee hierachter is dat een klant van MINI in de toekomst signaleert wanneer hij een wagen nodig heeft. Één van de MINI’s die in de buurt is en op dat moment geen taak heeft, verplaatst zich vervolgens autonoom naar de locatie van deze persoon. Wanneer deze instapt, heeft hij of zij de mogelijkheid om de MINI volledig naar eigen wens te personaliseren.
Terwijl het personaliseren volgens de visie van
Rolls-Royce dus nog steeds plaatsvindt voor de wagen gebouwd wordt, zet MINI dus in op personaliseringsmogelijkheden achteraf. De toekomst zal uitwijzen wie de toekomst het beste kon inschatten, voorlopig blijft het echter bij deze conceptplaatjes.