De onthulling van de SCG 003S dateert alweer van begin 2015, maar op een echte productieversie was het nog steeds wachten. Vandaag krijgen we eindelijk alle details over de nieuwe supercar te horen.
Bij de première in 2015 stelde Scuderia Cameron Glickenhaus de SCG 003 meteen in twee smaken voor. De
SCG 003C was voorbestemd voor het circuit en kon rekenen op een 4.4 liter biturbo V8 met 530 pk. Vandaag leren we dat de straatlegale SCG 003S beroep doet op dezelfde aandrijflijn, maar wel 760 pk uit het blok weet te persen. Bovendien is de downforce zo groot dat bochten aan een ongezien hoge snelheid aangesneden kunnen worden zodat krachten van meer dan 2G mogelijk zijn. Die combinatie zorgt niet alleen voor een sprint van 0 naar 100 km/h in minder dan drie seconden, maar ook voor een waanzinnige rondetijd op de Nürburgring. Volgens James Glickenhaus moet een tijd van 6:30 minuten zonder enige aanpassing aan de wagen haalbaar zijn. Indien het merk binnenkort daadwerkelijk een poging waagt op het befaamde circuit kan het zo het zeven jaar oude ronderecord van productiewagens op naam van de Radical SR8LM (6:48) verpulveren. Ook de
Porsche 918 Spyder komt met een rondetijd van 6:57 niet in de buurt.
De productierijpe SCG 003S is komend voorjaar te bewonderen op het autosalon van Genève. Geïnteresseerden kunnen een exemplaar bestellen voor zo’n 1,1 miljoen euro.