McLaren begint dit jaar aan de uitrol van hun tweede generatie supercars. De eerste telg van de nieuwe Super Series is de 720S, de opvolger van de MP4-12C en 650S.
Het basismodel van de Super Series krijgt er dus in één klap 70 pk bij, waardoor eigenaars van een
gelimiteerde 675LT zich kunnen afvragen of die aankoop wel zo verstandig was. McLaren haalt het extra vermogen uit een nieuwe 4.0 liter bi-turbo V8 die het 3.8 liter groot exemplaar vervangt. De 720S beschikt daarnaast over 100 Nm extra koppel wat het totaal op 770 Nm brengt. Een sprint van 0 naar 100 duurt amper 2,9 seconden en na 7,8 seconden gaat de teller al voorbij 200 km/h. De wagen vanuit die snelheid opnieuw tot stilstand brengen kan in 4,6 seconden en na 117 meter. Wie echter eerst alles uit de V8 wil persen, bereikt uiteindelijk een topsnelheid van 341 km/h.
De McLaren 720S is gebouwd rond een nieuw koolstofvezel monocoque waardoor de coupé met 1.283 kilogram net iets lichter uitvalt dan zijn voorganger. Ook qua proporties verschillen beide generaties. De nieuwe 720S is 4,54 meter lang (+3,1 cm), 2,06 meter breed (+15 cm) en 1,19 meter hoog. Verder is de vormgeving zoals gewoonlijk het gevolg van McLaren’s zoektocht naar een perfecte aerodynamica. Voor het interieur beloven de Britten het nodige comfort in de 720S met een bekleding in leer of Alcantara. Leuke nieuwigheid zijn de wegklapbare display achter het stuur en de komst van een driftmodus.