Fiat heeft het doek gehaald van de Argo, een B-segmenter die in Brazilië zowel de Palio als de Punto zal opvolgen. De wagen is speciaal ontwikkeld voor de Braziliaanse markt en dus op het eerste zicht niet zo interessant voor ons. Toch maken we even kennis met de Argo want volgens de geruchten zou Fiat denken aan een oversteek naar Europa.
Net als bij de Tipo Sedan ziet Fiat dus blijkbaar opnieuw mogelijkheden voor een versie voor West-Europa. Het verschil is dat de Argo oorspronkelijk niet in Turkije van de band rolt, maar wel in het verre Brazilië. Wat de beslissing ook wordt, het merk kan hier wel een frisse aanbieding in het B-segment gebruiken want de Punto is na een carrière van 11 jaar en twee facelifts dringend aan een welverdiend pensioen toe.
De Argo is een compleet nieuw model en dat is ook duidelijk af te leiden uit het ontwerp. Fiat neemt afscheid van de typische, verticaal geplaatste achterlichten naast de achterruit en ook de rest van het algemene lijnenspel oogt minder guitig dan bij de Punto. In plaats daarvan zien we een strak gelijnde B-segmenter met een sportief front dat gelijkenissen vertoont met de
Tipo-familie. In het interieur zien we zowaar een vleugje Mercedes terug door de drie ronde ventilatieroosters in het midden met daarboven een zwevend 7-inch touchscreen voor het Uconnect infotainmentsysteem. Verder wil Fiat klanten overtuigen met de ruime cabine en koffer en de uitstekende isolatie.