Pagani transformeert gecrashte Zonda F in Fantasma Evo
Geen gloednieuwe Zonda in het nieuws deze keer, maar wel eentje met een verhaal dat teruggaat tot 2005. Toen verliet het de werkplaats van Pagani als de eerste rechtsgestuurde Zonda F. In 2012 leek het echter al einde verhaal voor de supercar na een grote crash in Hong Kong. Gelukkig werd de Pagani gered van de schoothoop en in plaats daarvan teruggestuurd naar Pagani.
Auteur: Stijn | 24-07-2017
Geen gloednieuwe Zonda in het nieuws deze keer, maar wel eentje met een verhaal dat teruggaat tot 2005. Toen verliet het de werkplaats van Pagani als de eerste rechtsgestuurde Zonda F. In 2012 leek het echter al einde verhaal voor de supercar na een grote crash in Hong Kong. Gelukkig werd de Pagani gered van de schoothoop en in plaats daarvan teruggestuurd naar Pagani.
Terug in Italië kreeg het team van Horacio Pagani de opdracht om de resten van de Zonda F om te bouwen tot een nieuwe one-off. De wagen keerde als Zonda Fantasma terug naar Hong Kong. Recent besloot de eigenaar echter dat het allemaal best nog wat extremer mocht en dus zag Pagani de wagen een derde keer terug in Italië.
Vandaag toont Pagani het resultaat van de tweede update in de vorm van de Zonda Fantasma Evo. Nieuwigheden zijn onder meer het donkerrode koolstofvezel koetswerk, rode striping en een nieuwe motorkap. Foto’s van de achterzijde krijgen we voorlopig niet te zien, we kunnen enkel met zekerheid stellen dat de achtervleugel een maatje groter geworden is. Onderin zorgt de 7.3 liter V12 van AMG nog steeds voor 760 pk.