In het interieur maakt de e-Pedal zijn opwachting. Hierbij doet het gaspedaal meteen ook dienst als rempedaal. Concreet versnelt de Leaf wanneer je het gaspedaal in duwt, maar remt de wagen af tot stilstand als je het gaspedaal terug naar jou laat komen. Een standaard rempedaal blijft overigens gewoon aanwezig voor plotse remacties.
De primeur was voor de vernieuwde Qashqai, maar ProPilot maakt semi-autonoom rijden ook in de Leaf mogelijk. Zo kan de wagen volledig zelfstandig parkeren en binnen één rijvak zijn voorligger volgen op snelwegen bij snelheden tussen 30 en 144 km/h. Andere rijhulpsystemen zijn Adaptive Cruise Control, Lane Departure Prevention, Forward Emergency Braking en de Around View Monitor.
Wellicht interessant om weten is dat toekomstige eigenaars van de Leaf een deel van de beschikbare energie in de batterij van hun wagen kunnen teruggeven aan het net via de V2G-techniek (Vehicle to Grid). De eigenaars zouden hier dan een premie voor krijgen.
Volgende maand gaan de orderboeken open en de eerste leveringen zouden plaatsvinden in januari. Een versie met een nog groter bereik staat op de planning voor volgend jaar.