Wie nog een Corvette volgens het klassieke recept wil, neemt dus maar beter deze ZR1 in overweging. Onder de kap ligt een 6.2 liter LT5 V8 met een vermogen van 755 pk en maximumkoppel van 968 Nm. Daarmee is de nieuwe topversie nog een pak sterker dan de Corvette Z06. Schakelen gebeurt standaard via een handgeschakelde zevenbak, maar een kijkje in de optielijst leert dat ook een 8-traps automaat tot de mogelijkheden behoort. Officiële sprintcijfers zijn nog niet bekend, maar de topsnelheid zou alvast meer dan 210 mph of 337 km/h bedragen. Hoe dan ook is dit de meest krachtige en snelste Corvette die Chevrolet ooit gebouwd heeft.
De vermogensboost heeft tot gevolg dat het exterieur van de Corvette Stingray enkele aerodynamische aanpassingen moet ondergaan. Chevrolet geeft klanten daarbij de keuze uit twee pakketten. Het "Low Wing" pakket geldt als standaard en is ideaal voor mensen die de maximale topsnelheid willen bereiken. De ZR1 genereert met die uitrusting tot 70 procent meer downforce dan de huidige Z06.
Het ZTK Performance pakket gaat nog een stap verder en voegt een verstelbare "High Wing" toe die voor maximaal 430 kilogram aan downforce zorgt. Ook een splitter, Michelin Pilot Sport Cup 2 banden en een aangepast chassis zijn inbegrepen. Tenslotte zorgt een verbeterd Magnetic Ride Control systeem voor meer grip in bochten.
Wil je de ZR1 nog specialer maken? Dat kan met het Sebring Orange Design pakket. Zowel het koetswerk, de remklauwen, gordels en contrasterende stiksels krijgen dan een feloranje kleur.
De orderboeken voor de Corvette ZR1 gaan in de lente van 2018 open. Tegen die tijd zullen we ook het bijhorende prijskaartje te horen krijgen.