De Corvette neemt afscheid van zijn manuele versnellingsbak. Het werk van de bestuurder wordt voortaan overgenomen door een 8-traps automaat met dubbele koppeling. In combinatie met launch control en een gewicht van 1.530 kg maakt dit een sprint van 0 naar 96 km/h mogelijk in 2,85 seconden.
Door het verplaatsen van de motor zijn de verhoudingen van de Corvette compleet gewijzigd. De vroegere motorkap, die nu dienst doet als kofferruimte, is een stuk korter terwijl de achterzijde uiteraard een stuk langer is. Het ontwerp van de voor- en achterzijde bouwt verder op dat van de C7. Leuk detail: elke nieuwe Corvette C8 krijgt een verwijderbaar dakpaneel zodat je de coupé op mooie zomerdagen kan omtoveren tot een targa. Ook een echte cabrio staat trouwens nog op het programma.
Binnenin integreert Chevrolet achter het afgeplatte stuur een 12-inch groot digitaal instrumentenpaneel. Ook centraal zet de digitalisering zich door met een groot touchscreen voor de bediening van het infotainmentsysteem, al combineert de Corvette dat nog met een lange rij fysieke knoppen boven de middentunnel. De totale kofferinhoud bedraagt 357 liter, maar is wel opgesplitst in een gedeelte voorin en achter de V8 motor.
Dat de nieuwe Corvette een groot succes wordt voor Chevrolet lijkt nu al zeker. De vanafprijs bedraagt namelijk slechts 59.995 dollar in de VS.