Binnenin beschikt de Veloster over een 8-inch display voor de bediening van het infotainmentsysteem dat compatibel is met Android Auto en Apple Car Play. Beschikbare veiligheidssystemen zijn Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, High Beam Assist en Driver Attention Warning.
De standaardversies van de Veloster beschikken over een 2.0 liter viercilinder met 150 of 180 pk, gekoppeld aan een manuele zesbak of 6-traps automaat. De snellere Veloster Turbo krijgt een 1.6 turbomotor met 200 pk en een speciale Overboost-functie zorgt tijdelijk voor een hoger maximumkoppel. Schakelen kan hier via dezelfde manuele zesbak of een 7-traps automaat met dubbele koppeling.
Of de Veloster binnenkort opnieuw in Europa zijn kans mag wagen, is voorlopig nog onbekend. Indien dat gebeurt hopen we alvast dat de Veloster N mee de oversteek maakt. Die 270 pk sterke versie staat namelijk ook te blinken op de beursstand van Hyundai in Detroit.
Update: de Veloster komt helaas niet naar België.