Precies een jaar geleden lanceerde Hyundai de langverwachte i30 N, een regelrechte hot hatch die gevestigde waarden zoals de Renault Megane R.S. het vuur aan de schenen moet leggen. Wie dat toch te veel van het goede vindt, kan voortaan bij de Koreanen terecht voor de i30 N Line.
Zoals alle andere merken met een sportieve afdeling komt Hyundai op de proppen met een label waarbij de wagens enkel visueel onder handen worden genomen. Die uitvoeringen krijgen de toevoeging 'N Line' en de i30 N Line mag de spits afbijten. De bodykit lijkt sterk op die van de
i30 N, al verraden enkele details zoals de zilverkleurige lijn in de bumpers, andere dakspoiler, andere 18-inch velgen en positie van de uitlaatpijpen dat stoplichtsprints niet echt aan deze i30 besteed zijn. In het interieur krijgen klanten suède sportstoelen met N-logo, een sportstuurwiel met geperforeerd leer, metalen pedalen en de N-schakelpook.
Hyundai levert de i30 N Line in combinatie met de 1.4 T-GDI benzinemotor en 1.6 CRDi dieselmotor, met respectievelijk 140 en 136 pk net iets anders dan de 250 of 275 pk sterke i30 N. Toch is de N Line uitvoering wel degelijk wat dynamischer dan de standaardversies. Hyundai zorgt namelijk voor een betere motorrespons, een aangepaste ophanging en grotere remmen.
De i30 N Line is vanaf november 2018 beschikbaar in België.