Voor hun wagen in het A-segment werkt Toyota al lange tijd samen met de PSA-groep. In 2014 leidde dat tot de tweede generatie Aygo en die krijgt nu een opfrisbeurt.
De Aygo kwam gelijktijdig met de Citroën C1 en Peugeot 108 op de markt, maar enkel Toyota acht de tijd al rijp voor een facelift. De kenmerkende X-vorm is nog steeds zichtbaar in het ontwerp van de voorzijde, al voert Toyota het plaatwerk voortaan volledig uit in de koetswerkkleur. Klanten kunnen kiezen uit twee nieuwe lakkleuren (Magenta en New Blue) en enkele nieuwe velgen. Verder ogen de bumpers een stuk sportiever en doet led-technologie zijn intrede in de lichtunits. Foto’s van het interieur ontbreken, maar Toyota belooft een vernieuwd instrumentarium, andere kleurencombinaties en een verbeterde geluidsisolatie.
Onder de kap ligt een verbeterde versie van de 1.0 VVT-i. De driecilinder produceert nu 72 pk in plaats van 69 pk. Voor de volledigheid melden we dat de Aygo daarmee in 13,8 seconden van 0 naar 100 km/h kan sprinten en een topsnelheid heeft van 160 km/h. Relevanter is wellicht dat het rijgedrag van de A-segmenter verbeterd is dankzij een aangepaste ophanging en besturing.