Om het project financieel haalbaar te houden ging het Japanse merk een samenwerking aan met BMW. Bij hen leidde dat tot de nieuwe Z4 en daarvan blijkt de Supra nogal wat onderdelen te lenen. Zo komen de 3.0 zes-in-lijn motor met twin-scroll turbo en 8-traps automaat uit de Beierse rekken. Het vermogen bedraagt 340 pk en het maximumkoppel ligt op 500 Nm. De aandrijving gebeurt net als bij de vorige generaties via de achterwielen. De Supra snelt hierdoor in 4,3 seconden van 0 naar 100 km/h en heeft een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/h.
Ook in het interieur is de invloed van BMW zichtbaar. Werp bijvoorbeeld maar een blik op de middenconsole, de pookknop en het infotainmentsysteem. Toyota heeft wel een eigen inbreng in de vorm van een laag, horizontaal dashboard met digitaal instrumentarium van 8,8-inch. Centraal doorheen het stuur kijkt de bestuurder naar de toerenteller. Links daarnaast is plaats voor een snelheidsmeter en rechts staat informatie over de navigatie.
Er bestaan twee uitvoeringen van de Supra: Active en Premium. De Active kan rekenen op een actief differentieel, adaptieve ophanging, 19-inch velgen en krachtige remmen. Zaken zoals dual-zone airco, smart entry, een lederen stuur, led-lichten en een achteruitrijcamera zijn eveneens inbegrepen. De sportzetels beschikken over verwarming, hebben een geheugenfunctie en zijn bekleed met zwart Alcantara.
Ook aan de veiligheid wordt gedacht. Onder meer Adaptive Cruise Control met stop en go, Lane Change Departure Alert, Rear-Cross Traffic Alert, een Tyre Pressure Monitoring System en intelligente parkeersensoren met automatische remfunctie zijn aanwezig.
De Premium uitvoering bouwt hierop verder, maar krijgt als extra’s een zwart lederen bekleding, premium sound system van JBL met 12 luidsprekers, head-up display, draadloze smartphone-lader en "storage and lighting" pakketten.
Een nieuwe Supra bestellen kan vanaf vandaag en de eerste leveringen staan gepland voor dit najaar. Eind 2019 zullen in Europa amper 900 klanten de trotse eigenaar zijn van de nieuwe Supra. Als blijk van waardering voor hun snelle bestelling krijgen zij van Toyota een "Experience programme" en "money-can’t-buy rewards" in de aanloop naar de levering van hun wagen.
Tenslotte viert Toyota de terugkeer van de Supra met de A90 Edition. Deze exclusieve editie is gebaseerd op de Premium-uitvoering, maar krijgt als extra’s een koetswerkkleur in Matt Storm Grey, matzwarte velgen en een cockpit bekleed met rood leder. Enkel de 90 eerste Europese klanten die de Supra vooraf besteld hebben kunnen de A90 Edition reserveren.