De Cullinan staat op een aluminium spaceframe. Rolls-Royce weet zo het gewicht van de SUV te beperken tot 2.660 kilogram. Een lichtgewicht is het daarmee allerminst, maar dat geldt ook voor de concurrentie in deze klasse. De aandrijflijn zal in elk geval geen moeite hebben met het gewicht. Onder de kap ligt namelijk de 6.75 liter V12 waar ook de nieuwe Phantom van gebruikmaakt. Het maximumvermogen ligt op 571 pk en het maximumkoppel bedraagt 850 Nm. Sprinttijden krijgen we niet, wel geeft Rolls-Royce mee dat de topsnelheid elektronisch begrensd wordt op 250 km/h en het vermogen naar de vier wielen gestuurd wordt via een 8-traps automaat van ZF.
Klanten kunnen de Cullinan met vier of vijf zitplaatsen bestellen. De vijfzits-layout komt met een normale achterbank en creëert achterin een kofferruimte van 526 liter. Na het elektrisch neerklappen van de achterbank biedt de SUV plaats voor 1.930 liter aan bagage. Wie eerder de voorkeur geeft aan luxe voor de passagiers moet de Cullinan als vierzitter bestellen. De achterbank maakt dan plaats voor twee afzonderlijke zetels en een middentunnel met daarin een koelkast en plaats voor champagneglazen. Verder noteren we dat de passagiers achterin iets hoger zitten dan de bestuurder en bijrijder.
Net als bij de Phantom bestaat het dashboard uit een digitaal instrumentenpaneel en een tweede scherm voor het infotainmentsysteem. Een leuke knipoog naar het verleden is het analoge klokje aan de kant van de bijrijder. Qua materiaalkeuze biedt Rolls-Royce als vanouds voor elk wat wils: hout, aluminium en ledersoorten.
Via Magic Carpet Ride zorgt Rolls-Royce ervoor dat passagiers in de Cullinan ook op ruiger terrein van hun bubbels kunnen genieten. Vierwielsturing maakt het leven van de bestuurder dan weer een stuk makkelijker.
Ook op gebied van veiligheidsuitrusting laat Rolls-Royce geen steken vallen. Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Lane Change Warning, Cross-Traffic Warning, Night Vision, een head-up display, de Cullinan heeft het allemaal.