Op motorisch vlak blijft alles bij het oude. De 4.0 biturbo V8 wordt opnieuw gecombineerd met de AMG SPEEDSHIFT MCT 9G versnellingsbak en 4MATIC+ vierwielaandrijving. De GLC 63 variant beschikt over 476 pk en 650 Nm wat voldoende is voor een sprint van 0 naar 100 km/h in precies vier seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h, maar via het optionele AMG Driver’s Package kan dit opgetrokken worden naar 270 km/h.
De GLC 63 S-modellen zijn nog een stuk krachtiger met 510 pk en 700 Nm. De 0-100 tijd wordt hierdoor gereduceerd tot amper 3,8 seconden en dankzij het standaard inbegrepen AMG Driver’s Package grijpt de elektronische snelheidsbegrenzer pas in bij 280 km/h.
De nieuwe lichtunits en het MBUX-infotainmentsysteem kennen we al sinds de facelift van de gewone GLC. Mercedes-AMG zorgt zelf nog voor een Panamericana-grille, de nieuwe lakkleur Graphite Grey Metallic, nieuwe 21-inch velgen (optioneel), trapeziumvormige uitlaatpijpen, een elektronisch sperdifferentieel achteraan en aangepaste rijmodi. Verder krijgt het infotainmentsysteem een aantal AMG-specifieke functies.