Het interieur van de Opel Corsa-e oogt erg modern met een volledig gedigitaliseerde cockpit. Centraal zorgt een 7-inch touchscreen voor de bediening van het infotainmentsysteem. Een 10-inch exemplaar kan aangevinkt worden in de optielijst. Een andere optie die Opel vermeldt zijn lederen zetels.
Een elektromotor van 136 pk en accupakket van 50 kWh bezorgen de Corsa-e een rijbereik van 330 kilometer volgens de WLTP. Het maximumkoppel van 260 Nm is zoals bij alle elektrische auto’s meteen beschikbaar. Om van 0 naar 50 km/h te accelereren heeft de Corsa-e slechts 2,8 seconden nodig. Een sprint van 0 naar 100 km/h is in 8,1 seconden achter de rug.
Met behulp van een snellader kan je de lege batterijen in een half uur opnieuw tot 80 procent opladen en vervolgens zo’n 300 kilometer afleggen. Opel voorziet drie rijmodi: Normal, Eco en Sport. Wie de maximale actieradius wil halen zal de Sport-modus wel straal moeten negeren.
De Belgische vanafprijs voor de Opel Corsa-e is voorlopig onbekend. Uiteraard zal de elektrische Corsa een stuk duurder zijn dan de varianten met een traditionele verbrandingsmotor. Die laatste stelt Opel later dit jaar nog voor.