Het ontwerp is een mix van kenmerken van de Mulsanne en Continental GT. Dubbele ronde led-koplampen en een grille met verticale lamellen bepalen het uitzicht aan de voorzijde terwijl aan de zijkant vooral de grote vouw vanaf het achterportier in het oog springt. Achteraan kiest Bentley net als bij de vorige generatie voor rechthoekige lichtunits, maar de nummerplaat is wel verhuisd van de achterklep naar de achterbumper.
Binnenin kunnen toekomstige eigenaars van de Flying Spur zoals verwacht opnieuw baden in alle luxe. Naast een digitale instrumentencluster achter het stuur is de wagen uitgerust met het driedelige "Bentley Rotating Display" dat eerder zijn weg vond naar de Continental GT. Dit bestaat uit drie zijden zodat klanten kunnen switchen tussen een 12,3-inch touchscreen, drie analoge klokjes met een thermometer, kompas en chronometer of een gewone houtinleg. Verder zijn er uiteraard tal van hout- en ledersoorten verkrijgbaar om het interieur volledig naar eigen smaak samen te stellen.
Onder de kap van de Flying Spur ligt voorlopig enkel de 6.0 liter W12 van Bentley. Net zoals in de Continental GT levert die 635 pk en 900 Nm en neemt een 8-traps automaat met dubbele kopeling van ZF het schakelen voor zijn rekening. Hierdoor is de 2,437 kilogram zware Flying Spur in staat om van 0 naar 100 km/h te spurten in amper 3,8 seconden. De topsnelheid bedraagt 333 km/h. Later verwachten we nog één of meerdere varianten met een V8 motor.
De marktlancering van de nieuwe Bentley Flying Spur vindt later dit jaar plaats. De vanafprijs is voorlopig onbekend.