Hyundai toont vandaag de eerste foto’s van de Vision G Coupé Concept, een designstudie die aantoont wat we mogen verwachten van de toekomstige luxewagens van het merk.
Californië maakt zich op voor de komst van diverse supercars tijdens het Concours d’Elegance van Pebble Beach. Maar het evenement draait niet alleen om wagens voor de superrijken, ook volumemerk Hyundai zal er aanwezig zijn met deze Vision G Coupé Concept.
Met de Vision G wil Hyundai duidelijk maken wat er in de toekomst met de luxueuze Genesis modellen staat te gebeuren. Misschien dat die wagens niet bij iedereen meteen een belletje doet rinkelen. Toch wordt het model al sinds 2008 wereldwijd verkocht, met Europa als grote uitzondering. Enkele jaren geleden besloot Hyundai de Genesis Coupé dan toch even in België op de markt te brengen als imagobuilder en sinds kort kan ook de sedan hier gewoon besteld worden.
Wat ons meteen opvalt bij de Vision G is het ontbreken van het Hyundai logo. In plaats daarvan zien we een nieuwe gevleugelde Genesis badge die nogal sterk doet denken aan het logo van
Aston Martin. Dit kan erop wijzen dat Hyundai onder de naam Genesis een apart luxemerk wil creëren, net zoals Citroën dat recent deed met
DS. Onder de motorkap ligt de 5.0 liter Tau V8 die momenteel al in de Equus en de Genesis te vinden is. De Vision G beschikt zo over 425 pk en 518 Nm.