Enkele dagen verschenen de eerste foto’s van de nieuwe GLS-Klasse al online. De nieuwe koplampunits, achterlichten, modernere grille en bumpers vormden dus geen verrassing meer, maar dat maakt de 5,10 meter lange SUV niet minder indrukwekkend.
De S-Klasse onder de SUV’s, zo wil Mercedes de gefacelifte GL-Klasse vanaf vandaag nog meer in de markt zetten. De naamswijziging naar GLS is dus niet onlogisch, net zoals de M-Klasse recent werd omgedoopt tot
GLE-Klasse en de GLK tot
GLC-Klasse. Het interieur van de GLS werd dan ook opgewaardeerd met een nieuw stuur en een gewijzigde middenconsole met Command Online, een systeem dat bediend wordt via een 8-inch display en touchpad. Verder zorgt Mercedes voor tal van veiligheidssnufjes zoals Crosswind Assist, Attention Assist en Collision Prevention Assist Plus.
Mercedes biedt de GLS aan in vier versies. De GLS 350 d 4MATIC is de enige dieselversie en beschikt over 258 pk en 620 Nm. Benzinerijders hebben de keuze uit een GLS 400 4MATIC met 333 pk en 480 Nm of een GLS 500 4MATIC met 455 pk en 700 Nm. Schakelen gebeurt steeds via een 9-traps automaat. Liefhebbers van AMG kunnen kiezen voor het sportieve AMG Line exterieurpakket. Heb je liever ook de motorische upgrade van AMG, dan is er de GLS 63 AMG met 585 pk en 760 Nm.
Vanaf maart volgend jaar staat de GLS-Klasse in de Belgische showrooms. Daarmee zijn nu bijna alle SUV’s van Mercedes vernieuwd, enkel de eeuwige G-Klasse zet dapper door in zijn huidige gedaante.