Belangrijke kenmerken:
De eerste generatie van de C-HR was één van Toyota’s meest opvallende ontwerpen en generatie twee gaat gewoon verder op dat elan. Overigens is dit nieuwe model ontwikkeld in het R&D center van Toyota Motor Europe in Zaventem met het oog op Europese klanten. De voorzijde is nu geïnspireerd op een hamerhaai. Aan de achterzijde zien we een doorlopende lichtbalk waarin ook de verlichte modelnaam zichtbaar is. Mag het exterieurdesign nog wat extraverter zijn voor jou, weet dan dat Toyota ook een bi-tone koetswerk aanbiedt, net als een visueel sportieve GR Sport uitvoering.
Het interieur volgt de huidige standaarden met een 12,3-inch digitaal instrumentenpaneel en een 8- of 12,3-inch touchscreen voor het infotainmentsysteem. Toyota introduceert ook sfeerverlichting die de veiligheid moet helpen verbeteren. Concreet springt de verlichting op rood wanneer je een portier opent terwijl er verkeer nadert.
Het gamma zal bestaan uit vier aandrijflijnen. Op vlak van hybrides gaat het om een 1.8 liter met 140 pk en een 2.0 liter met 198 pk. Die laatste is ook verkrijgbaar met vierwielaandrijving. Voor het eerst is de C-HR ook te koop als plug-in hybride. Deze aandrijflijn krijg een systeemvermogen van 223 pk. Elektrisch rijden wordt mogelijk over een afstand van zo’n 66 kilometer. Alle specificaties zoals de motorische details voor elke aandrijflijn, de afmetingen, de kofferruimte, het verbruik en meer vind je via de link hieronder.
De prijs van de Toyota C-HR start bij 22.830 euro voor de 1.2 Turbo 116 pk C-ITY met manuele zesbak en voorwielaandrijving. Bestel je het absolute topmodel, dan kost je dat minimaal 35.690 euro. De complete prijslijst voor alle uitvoeringen van de C-HR kan je raadplegen via de link hieronder.