De nieuwe generatie van de Renault Megane E-Tech Electric is verkrijgbaar in 6 uitvoeringen. Kies een uitvoering van dit model uit onderstaande lijst en ontdek alle technische gegevens.
Motortype | Elektrisch |
Maximaal vermogen | 130 pk |
Maximaal vermogen in kilowatt | 96 kW |
Maximaal koppel | 250 Nm |
Type versnellingsbak | Automaat |
Aandrijving | Voorwielaandrijving |
Acceleratie 0 naar 100 km/h | 9,5 s |
Topsnelheid | 150 km/h |
Elektrisch rijbereik | 300 km |
Accutype | Lithium-ion |
Batterijcapaciteit | 40 kWh |
Laadvermogen AC | 22 kW |
Laadtijd AC | 0-100%: 2h10 |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
De verbruikscijfers van de Renault Megane E-Tech Electric zijn gemeten volgens de WLTP testcyclus.
Gecombineerd verbruik | 15,8 kWh/100 km |
De uitstootcijfers van de Renault Megane E-Tech Electric zijn gemeten volgens de WLTP testcyclus.
Gecombineerde CO₂-uitstoot | 0 g/km |
CO₂-uitstoot op lage snelheid | 0 g/km |
CO₂-uitstoot op gemiddelde snelheid | 0 g/km |
CO₂-uitstoot op hoge snelheid | 0 g/km |
CO₂-uitstoot op erg hoge snelheid | 0 g/km |
Lengte | 4.200 mm |
Breedte | 1.768 mm |
Hoogte | 1.505 mm |
Kofferinhoud | 440 - 1.332 l |
Leeggewicht | 1.588 kg |
Maximaal toegelaten massa | 2.045 kg |
Bekijk nog veel meer afmetingen en gewichten zoals spoorbreedte, draaicirkel, bandenmaten, hoofdruimte, beenruimte, trekgewicht, ...
De Renault Megane E-Tech Electric is een geheel elektrische hatchback met een maximaal vermogen tussen 130 pk (96 kW) en 218 pk (160 kW). Het maximum koppel ligt tussen 250 en 300 Nm. De aandrijving gebeurt via de voorwielen. Een sprint van 0 naar 100 km/h is met de snelste uitvoering van de Renault Megane E-Tech Electric mogelijk in 7,4 seconden. De traagste variant doet 9,5 seconden over deze acceleratie. De topsnelheid kan naargelang de uitvoering variëren van 150 tot 160 km/h.
De elektrische Renault Megane E-Tech Electric kan uitpakken met een CO2-uitstoot van 0 gram per kilometer. Houd echter in het achterhoofd dat bij de productie van elke auto wel veel CO2 vrijkomt, zo ook bij deze moderne Megane E-Tech Electric met elektromotor. Belangrijker is om te kijken hoe goed deze wagen met beschikbare energie omspringt.
Het gemiddeld verbruik van de elektrische Renault Megane E-Tech Electric is 15,5 kWh/100 km voor de meest zuinige versie en 16,1 kWh/100 km voor de topversie. Uiteraard zegt dit WLTP cijfer niet alles. In praktijk hangt het verbruik en dus ook het elektrisch rijbereik van de Megane E-Tech Electric in grote mate af van de rijstijl, gemiddelde snelheid, buitentemperatuur of het gebruik van de airco en verwarming. Ook opties zoals grotere banden en velgen of de aanwezigheid van een warmtepomp hebben een invloed op het energieverbruik van de Megane E-Tech Electric.
Vertrouwen we op het officiële gecombineerde WLTP verbruik, dan beschikt de geheel elektrische Renault Megane E-Tech Electric over een actieradius van 300 km in de instapversie en 470 km in de topversie. De bijhorende accucapaciteit bedraagt respectievelijk 40 en 60 kWh.
Momenteel zijn in het segment van de Renault Megane E-Tech Electric enkele vergelijkbare modellen te koop. Bekijk hier de gedetailleerde specificaties van deze alternatieven.
De snelste nieuwe Renault Megane E-Tech Electric is de 218 pk sterke EV60 Optimum charge met een topsnelheid van 160 kilometer per uur. Deze heeft een automaat en voorwielaandrijving.
De krachtigste nieuwe uitvoering van de Renault Megane E-Tech Electric is de EV60 Optimum charge met een vermogen van 218 pk en 300 Nm koppel.
De elektrische Renault Megane E-Tech Electric haalt met een volle batterij een maximaal rijbereik van 470 kilometer volgens de WLTP testcyclus.
Wie de elektrische Renault Megane E-Tech Electric bestelt als EV60 Optimum charge met 130 pk, een automaat en voorwielaandrijving heeft de uitvoering met het grootste rijbereik.