Met de onthulling van de AMG GT Roadster en de GT R Coupé vorig jaar voerde Mercedes meteen ook enkele wijzigingen door aan het design waardoor de standaard coupé plots de enige versie was met een oud front. Vanaf vandaag behoort die situatie gelukkig tot het verleden en vult het merk de AMG GT C Coupé.
Tot vandaag bestond het gamma van de
AMG GT Coupé uit de standaardversie, een iets krachtigere GT S en de
AMG GT R als absolute topper. Die laatste rolt nog maar pas van de band en blijft dus in zijn huidige vorm in het gamma aanwezig. De twee andere versies nemen de nieuwe grille en bumpers van de
Roadster over en kunnen rekenen op wat extra power uit de 4.0 liter bi-turbo V8. De GT beschikt voortaan over 476 pk (+14 pk) en 630 Nm (+30 Nm) terwijl de GT S voortaan kan rekenen op 523 pk (+13 pk) en 670 Nm (+20 Nm).
De vermogenwinst bij de GT en GT S blijft dus aan de bescheiden kant, maar daar heeft Mercedes een goede reden voor. Zo kan de ruimte tussen de GT S en GT R namelijk opgevuld worden met de GT C. Net als bij de Roadster is die versie goed voor 557 pk en 680 Nm.
Tenslotte staan we nog even stil bij de vijftigste verjaardag van AMG want om dat te vieren is er tijdelijk een AMG GT Edition 50 beschikbaar met een matwitte of matgrijze koetswerkkleur. Alle varianten van de opgefriste AMG GT live bewonderen kan nog even op het autosalon van Detroit.