BMW heeft de M4 CS onthuld, een coupé die de ruimte opvult tussen de M4 Coupé met Competition Package en de circuitgerichte M4 GTS.
De
4 Reeks familie is nog maar net opgefrist of daar komt BMW al aanzetten met een compleet nieuwe versie. De M4 CS, of voluit Competition Sport nestelt zich met zijn 460 pk sterke 3.0 liter zes-in-lijn tussen de 450 pk sterke M4 Coupé met Competition Package en de 500 pk sterke
M4 GTS. Een sprint van 0 naar 100 km/h lukt in 3,9 seconden en de topsnelheid ligt op 280 km/h. Schakelen gebeurt steeds met een 7-traps M DCT automaat. BMW zelf heeft een rondje om de Nordschleife van de Nürburgring afgewerkt in 7 minuten en 38 seconden, dus aan alle toekomstige eigenaars om beter te doen.
Qua prestaties is de M4 CS minder extreem dan de GTS en ook het uiterlijk blijft een stuk beschaafder. Zo leent de CS bijvoorbeeld wel de koolstofvezel splitter en diffuser, en de OLED-achterlichten, maar blijft de opvallende achtervleugel achterwege. Minder zichtbaar, maar ook aanwezig zijn het adaptieve M onderstel en Dynamic Stability Control inclusief M Dynamic Mode dat in alle rijomstandigheden voor een optimale grip zorgt. Michelin Pilot Sport Cup 2 banden zijn net als bij de GTS standaard, maar gewone Michelin-Sport banden behoren ook tot de mogelijkheden.
Wie de M4 CS wil bestellen, wacht best niet te lang af. Het gaat namelijk om een gelimiteerde oplage die weliswaar tot 2019 gebouwd zal worden. De Belgische vanafprijs bedraagt 122.000 euro.