Om gewicht te besparen en het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden krijgen de M8 Coupé en Competition Coupé een dak uit met koolstofvezel versterkt kunststof. Aan de elektrisch te bedienen softtop van de 8 Reeks Cabrio wordt niet geraakt. Daarnaast spreekt BMW onder meer van een extreem hoge koetswerkstijfheid, een versterkt onderstel, een M specifieke wielophanging en krachtigere remmen.
De nieuwe M8 Coupé en Cabrio maken gebruik van dezelfde aandrijflijn als de BMW M5. Dat betekent dat een 4.4 liter V8 met M TwinPower Turbo technologie goed is voor 600 pk en 750 Nm. De Competition uitvoeringen doen daar nog een schep bovenop en krijgen 625 pk. De M8 Coupé snelt in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/h terwijl de M8 Cabrio daar 3,3 seconden over doet. De Competition uitvoering van beide varianten schraapt daar één tiende van een seconde af. De topsnelheid wordt in alle gevallen elektronisch begrensd op 250 km/h, maar via het optionele M Driver’s Package valt dat op te trekken naar 305 km/h.
In de rijmodi 4WD en 4WD Sport stuurt de 8-traps M Steptronic automaat het vermogen naar de vier wielen, maar via de 2WD rijmodus kunnen zelfzekere klanten kiezen voor uitsluitend achterwielaandrijving en de Dynamic Stability Control (DSC) uitschakelen.
De marktintroductie vindt plaats in september 2019. Prijzen worden later nog bekendgemaakt.