Over het interieur meldt BMW de komst van drie nieuwe bekledingsvarianten voor de X1 en contrasterende stiksels voor de xLine, Sport Line en M Sport uitvoeringen. Belangrijker is wellicht de centrale Control Display met een 6,5-inch scherm. Wie een navigatiesysteem bestelt, krijgt zelfs een 8,8-inch scherm of een 10,25-inch Touch Control Display dat bediend wordt via de BMW iDrive Controller.
Het motorenaanbod start nog steeds bij de sDrive18i. Een trede hoger staan de sDrive20i en xDrive20i, beiden met 192 pk en een Steptronic automaat. Het topmodel wordt de xDrive25i met 8-traps Steptronic automaat en een vermogen van 231 pk. Deze laatste sprint in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/h.
Voor dieselrijders is het aanbod nog groter. De goedkoopste diesel is de sDrive16d met 116 pk. Wie meer power wenst kan de sDrive18d of xDrive18d met 150 pk bestellen. De sDrive20d en xDrive20d krijgen beiden 190 pk. Het nieuwe topmodel is de sportieve xDrive25d met 231 pk en een maximumkoppel van 450 Nm. Een sprint van 0 naar 100 km/h neemt in deze uitvoering slechts 6,6 seconden in beslag.
Daarmee is het gamma echter nog niet compleet want in 2020 brengt BMW de plug-in hybride X1 xDrive25e op de markt. Deze krijgt een batterij van 9,7 kWh en heeft een elektrisch rijbereik van meer dan 50 kilometer. Het gemiddeld verbruik blijft beperkt tot 2,0 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt slechts 43 g/km.