In 2014 maakten we kennis met de 550 pk en 680 Nm sterke Range Rover Sport SVR. Sinds de komst van de Jaguar F-Type SVR weten we dat diens 5.0 liter Supercharged V8 in staat is om 575 pk en 700 Nm te leveren, cijfers waarmee voortaan ook nieuwe RR Sport SVR eigenaars mee kunnen uitpakken. Indien dat nog niet genoeg indruk zou maken is er nog altijd de indrukwekkende 0-100 tijd van 4,3 seconden. De betere prestaties zijn niet alleen mogelijk dankzij de verbeterde aandrijflijn, maar ook dankzij het gebruik van meer lichtgewicht carbon, bijvoorbeeld voor de motorkap.
We eindigen met een belangrijke nieuwkomer in het gamma, namelijk de Range Rover Sport P400e. Het gaat om een plug-in hybride die gebruik maakt van een 2.0 viercilinder Ingenium benzinemotor met 300 pk en een elektromotor met 116 pk. Het gecombineerde vermogen bedraagt 404 pk en het maximale koppel ligt op 640 Nm. Een sprint van 0 naar 100 km/h neemt 6,7 seconden in beslag en de topsnelheid bedraagt 220 km/h. De CO2-uitstoot van de P400e blijft beperkt tot 64 g/km volgens de NEDC cyclus.
De SUV beschikt over twee rijmodi, namelijk de Parallel Hybrid en de EV modus. Die eerste geldt als de standaardmodus en doet beroep op beide motoren. Interessant hierbij is dat de bestuurder het brandstofverbruik kan optimaliseren door zijn reisbestemming in te geven in de GPS. Op dat moment treedt de Predictive Energy Optimisation (PEO) functie in werking die de verbrandingsmotor en elektromotor op een intelligente manier combineert. Het alternatief is de EV-modus die zuiver elektrisch rijden mogelijk maakt over een afstand van 51 kilometer.
Het opladen van de accu zou 7 uur en 30 minuten in beslag nemen. Een snellader is met andere woorden sterk aangewezen want dan daalt de laadtijd naar 2 uur en 45 minuten.