Een echte coupé-vorm zoals bij de X4 en X6 ontbreekt echter bij de X2. Toch is er voldoende onderscheid met de X1 dankzij de nieuwe designtaal die BMW voor het eerst op een productiemodel toepast. Nieuwigheden zijn de trapeziumvormige grille en de indeling van de lichtunits achteraan, zaken die we tot nu toe enkel in conceptvorm konden bewonderen op de 8 Reeks en Z4. De aanwezigheid van het BMW-logo op de C-stijlen kennen we nog van de Concept X2. De X2 krijgt nog meer primeurs in de vorm van de exterieurkleuren Galvanic Gold metallic en Misano Blue metallic. Naast de standaarduitvoering zullen de M Sport en M Sport X de enige twee andere uitrustingniveaus blijven. Die laatste uitvoering is geheel nieuw en combineert elementen van BMW M en BMW X-modellen.
BMW levert de X2 voorlopig met drie dieselmotoren en één benzinemotor. Het internationale dieselgamma bestaat uit een sDrive20d met 190 pk en een xDrive25d met 231 pk. Exclusief voor de Belgische markt levert BMW de X2 ook als xDrive20d met gereduceerd vermogen (163 pk). Benzinerijders zijn aangewezen op de voorwielaangedreven sDrive20i met 192 pk, gekoppeld aan een sportieve 7-traps Steptronic automaat met dubbele koppeling.
Het duurt niet lang voordat BMW het motorenaanbod uitbreidt. Begin 2018 komen de sDrive18i met een 140 pk sterke driecilinder en xDrive20i met 192 pk het benzinegamma aanvullen. Nieuwe dieselversies zijn de sDrive18d en de xDrive18d, beiden met 150 pk.
In de optielijst vinden klanten onder meer de nieuwste versie van BMW ConnectedDrive en van de BMW Connected App. Ook Apple CarPlay is beschikbaar, net als een reeks rijhulpsystemen en een full-colour Head-Up Display.
Op 15 januari beleeft de X2 zijn wereldpremière op de NAIAS beurs in Detroit. Eigenlijk gaat die eer naar het autosalon van Brussel want ook daar zal het model diezelfde dag zijn opwachting maken. In maart 2018 volgt de marktintroductie.