We beginnen met het meest realistische deel van de info en dan hebben we het over de elektrische aandrijflijn. Lamborghini plaatst een elektromotor in elk wiel waardoor de Terzo Millennio dus over vierwielaandrijving beschikt. Motorische specificaties krijgen we niet te horen, het gaat Lamborghini vooral om het idee erachter.
De motor lijkt dus nog uit het huidige millennium te komen. Echt interessant wordt het pas wanneer we Lamborghini horen spreken over het koolstofvezel koetswerk van de Terzo Millennio dat tegelijk fungeert als batterij. Lamborghini wil dus komaf maken met het traditionele accupakket onderin de wagen. En er is nog meer aan de hand met het koetswerk. Wat dacht je bijvoorbeeld van software die kleine beschadigingen in het koetswerk kan detecteren en zelf herstellen?
Verder is er nog leuk nieuws voor autoliefhebbers die vaak het circuit opzoeken. De Terzio Millennio is namelijk uitgerust met een systeem waarbij de wagen eerst volledig autonoom over een circuit kan razen en voor de bestuurder de ideale lijnen uitzoekt. De bestuurder kan nadien het stuur overnemen en de rondetijd van zijn wagen zo dicht mogelijk proberen benaderen.
Zoals de naam al aangeeft, is een productieversie van de supercar niet voor morgen. Lamborghini toont in elk geval dat het zich voorbereidt op een elektrische toekomst. Gelukkig kunnen we ondertussen nog even genieten van die magistrale V10 en V12.