Het is niet de eerste keer dat de huidige generatie van de Mazda 6 een opfrisbeurt krijgt. Vorig jaar kreeg de wagen al meer geluidsisolatie in het interieur en kon Nappaleder gekozen worden als bekleding. Ook nieuwe technologieën zoals G-Vectoring Control vonden reeds hun weg naar de 6. De wijzigingen voor 2018 gaan echter een stuk verder met een aangepast radiatorrooster, standaard led-koplampen en nieuwe 17- en 19-inch velgen. Soul Red Crystal is de enige nieuwe lakkleur. Binnenin blijven enkel het oude stuurwiel en enkele sierelementen aanwezig, verder gaat het interieur volledig op de schop. Het nieuwe, horizontaal gerekte dashboard moet de breedte van de 6 extra benadrukken.
In de VS biedt Mazda sinds 2016 de CX-9 aan, een grote crossover met drie zitrijen. Daarbij stelt het merk vast dat vooral de hogere uitrustingsniveaus "Grand Touring" en "Signature" erg in trek zijn. Reden genoeg voor Mazda om ook met de 6 verder op te schuiven richting het premiumsegment.
De Signature-uitvoering van de Mazda 6 beschikt over een aangepast chassis dat moet zorgen voor een soepeler rijgedrag en betere wendbaarheid. In het interieur van het topmodel vinden we heel wat verwijzingen naar het thuisland met bruin Nappaleder geïnspireerd op het hout van oude Japanse tempels, UltraSuede met een subtiele goudtint en gemaakt met behulp van een vergelijkbare techniek die bij het versieren van kimono’s wordt toegepast. Accenten in Sen-hout, gebruikt bij taiko-drums en Japanse meubelen, maken het plaatje compleet.
Naast het visuele aspect verliest Mazda ook de aandrijflijn niet uit het oog. Zo is de 2.5T Skyactiv-G turbobenzinemotor volledig herzien. Het grote nieuws daarbij is de Dynamic Pressure Turbo die uitlaatgassen eerst door een kleine inlaat stuurt om de turbo reeds bij lage toerentallen te activeren. Pas nadien wordt een grotere inlaat geopend die over het hele werkingsbereik van de motor wordt gebruikt. Mazda beweert dat de krachtbron op vlak van koppel zich kan meten met een 4.0 liter V8 motor.