De 4.0 liter V8 is in de G 63 voorzien van actieve cilinderuitschakeling. Een zuinigheidswonder is de G 63 daardoor nog steeds niet, maar het gemiddelde verbruik daalt wel tot 13,2 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 299 g/km.
Mercedes-AMG heeft zijn best gedaan om de huidige designtaal naar de G 63 over te brengen. Geen makkelijke opdracht met een off-roader die er nog steeds hetzelfde uitziet dan 39 jaar geleden, maar toch maakt de aanwezigheid van de Panamericana-grille meteen een groot verschil. Verder zijn de luchtinlaten een stuk groter en creëren bredere wielkasten ruimte voor de grotere wielen. Rode remklauwen, geperforeerde remschijven en 22-inch wielen werken het geheel af.
In de optielijst kunnen klanten het AMG Night pakket aanvinken. Zowel de koplampen, achterlichten, richtingaanwijzers, achterruit als achterste zijruit zijn dan donkergetint. Bovendien zorgt Mercedes voor enkele zwart gespoten accenten zoals de spiegelkappen, de beschermkap voor het reservewiel of aan de bumpers. Matzwarte 21- of 22-inch wielen maken het plaatje compleet.
Om de lancering te vieren zal de G 63 tijdelijk verkrijgbaar zijn als Edition 1. Klanten die deze versie bestellen kunnen kiezen uit een aantal speciale lakkleuren, telkens afgewerkt met matgrijze sportstrepen op de zijkant. Het AMG Night pakket zorgt voor enkele zwarte accenten terwijl Mercedes ook enkele rode accenten op de spiegelkappen en wielen aanbrengt. Het rode thema zet zich door in het interieur bij de bekleding van de lederen sportzetels, het stuur en stiksels.