De RS 5 Sportback levert dezelfde prestaties als de eerder geïntroduceerde RS 5 Coupé en ook op visueel gebied doet de vierdeurscoupé niet onder voor zijn kleinere broer. Audi Sport zorgt voor een motorkap met power dome, aangepaste grille, andere bumpers met luchtinlaten in honingraat-patroon, 15 mm bredere wielkasten en accenten in hoogglanzend zwart. Op de persfoto’s wordt de wagen in Sonoma Green Metallic afgebeeld, een koetswerkkleur die Audi Sport exclusief aanbiedt op de RS 5. Verder behoren 19-inch wielen tot de standaarduitrusting, 20-inch exemplaren zijn beschikbaar als een optie. Het RS-uitlaatsysteem komt zoals gewoonlijk met ovale uitlaatpijpen. Liefhebbers die hun RS 5 Sportback verder willen personaliseren kunnen dat via het hoogglanzend zwart, carbon of mat aluminium pakket.
De standaard RS-ophanging legt de RS 5 Sportback 7 millimeter dichter tegen het asfalt dan de S5 Sportback. Als alternatief biedt Audi Sport de 'sportophanging plus' aan met onder meer Dynamic Ride Control en keramische remmen.
Het zwarte interieur wordt verfraaid met een lederen RS sportstuur met platte onderkant, RS sportzetels met optioneel honingraat-patroon in Nappa leer en RS vloermatten. Verschillende RS-emblemen en rode accenten zorgen voor de kers op de taart. Audi’s virtual Cockpit wordt in de RS 5 Sportback uitgebreid met enkele nieuwe menu’s die de bestuurder informatie bezorgen over de bandendruk, het koppel en de G-krachten. In manuele modus maakt een licht duidelijk wanneer de bestuurder moet schakelen.
In de VS en Canada verschijnt de RS 5 Sportback vanaf de tweede helft van 2018 in de showrooms. Geïnteresseerden in Europa moeten wellicht nog geduld hebben tot 2019.