De nieuwe S8 komt standaard met een voorspellende actieve ophanging. Hierbij detecteert een camera vooraan grote oneffenheden op de weg die vervolgens via de adaptieve luchtvering gecorrigeerd worden. Ook grote steiger- en duikneigingen bij het accelereren of remmen behoren dankzij dit systeem tot het verleden en om het in- en uitstappen te vergemakkelijken brengt de actieve ophanging het koetswerk snel tot 5 centimeter omhoog. Verder levert Audi de nieuwe S8 standaard met dynamische vierwielsturing en quattro vierwielaandrijving met een sportdifferentieel. Optioneel kunnen klanten hun S8 nog uitrusten met geventileerde, koolstofkeramische remschijven die 9,6 kg lichter zijn dan de standaard exemplaren.
De nieuwe Audi S8 onderscheidt zich van de A8 door andere bumpers, zijschorten en buitenspiegelkappen. Uiteraard mogen ook de twee dubbele uitlaatpijpen niet ontbreken. Opties zijn onder meer een zwart stylingpakket, HD matrix-ledkoplampen met Audi laserlicht en OLED-achterlichten.
Binnenin kunnen zowel de bestuurder als passagiers nog steeds genieten van alle luxe, maar dan met een sportieve toets. Voorbeelden zijn de zetels met sportieve look en Audi’s Virtual Cockpit met rode grafische accenten en een speciale S-performance lay-out.