De V6 dieselmotor krijgt versterking van een elektrisch aangedreven compressor (EAC) en mild hybrid-technologie met een belt-driven alternatorstarter en een lithium-ionbatterij van 10 Ah. De energie die vrijkomt bij het vertragen wordt opgeslagen en later opnieuw vrijgegeven. Volgens Audi is een brandstofbesparing van 0,4 l/100 km mogelijk.
Audi kleedt de S6 Berline en Avant wat sportiever aan dan de standaard A6 met een splitter, andere bumpers, zijschorten, 20-inch wielen en een diffuser met vier uitlaatpijpen. Een afwerking in donker chroom en aluminium voor de grille, spoilerlip, luchtinlaten, spiegelkappen en diffuser maken het plaatje compleet.
De S6 kan rekenen op vierwielsturing en een S-sportonderstel dat de wagen 20 millimeter dichter tegen het asfalt legt. Volgens Audi is ook de elektronische stabilisatiecontrole (ESC) verbeterd ten opzichte van de vorige S6, maar klanten die dat niet nodig achten kunnen deze functie gewoon uitschakelen. Mensen die comfort op prijs stellen kunnen de adaptieve luchtvering aanvinken op de optielijst. Deze bevat zowel een "lift"-stand voor slechte wegen als een "dynamic"-stand die de wagen nog 10 millimeter dichter tegen het wegdek brengt. Andere interessante opties zijn een sportdifferentieel op de achteras en een keramisch remsysteem.
Audi heeft meteen de Belgische prijzen bekendgemaakt. De S6 Berline bestellen kan vanaf 78.000 euro, de S6 Avant valt iets duurder uit met een prijskaartje van 80.300 euro.