De band met de grotere M4 gaat verder in het interieur van de M2 Competition. Kijk maar eens naar de kuipzetels, de rode startknop of de M1- en M2-knop aan het stuur voor het selecteren van je favoriete rij-instellingen.
Dat BMW onderdelen van de M4 monteert heeft echter ook positieve gevolgen, met name onder de motorkap. Daar bevindt zich namelijk diens zes-in-lijn benzinemotor met twee turbo’s, in de M2 Competition goed voor een vermogen van 410 pk en 550 Nm koppel. Ter vergelijking: wie kiest voor de standaard M2 moet tevreden zijn met een 370 pk en 465 Nm sterke zes-in-lijn met één turbo.
Nog volgens de gelekte informatie sprint de M2 Competition in combinatie met een DCT versnellingsbak in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/h. Het verschil met de gewone M2 is daar dus verwaarloosbaar want die klaart dezelfde klus in 4,3 seconden. Voor meer details is het wachten tot de officiële voorstelling.