"Safety first", aldus Audi. De A6 Avant is dan ook uitgerust met heel wat veiligheids- en rijhulpsystemen zoals standaard led-koplampunits die optioneel ook met HD Matrix led-technologie verkrijgbaar zijn. De beschikbare rijhulpsystemen zijn onderverdeeld in het “City” en “Tour” pakket. Voorbeelden zijn de Emergency Braking Assist en Adaptive Cruise Assist met Narrowed Road Assist en ondersteuning voor stop-en-go-verkeer. De Adaptive Cruise Assist houdt ook rekening met geldende snelheidslimieten en waarschuwt voor aankomende bochten en rotondes. Dat komt niet alleen de veiligheid ten goede, maar helpt ook het brandstofverbruik te verminderen. De Emergency Assist geeft dan weer een waarschuwingssignaal wanneer de chauffeur niet meer reageert. Volgt er nog steeds geen reactie, dan activeert het systeem de waarschuwingslichten van de A6 Avant en laat het de wagen stoppen in zijn eigen rijbaan.
Om het verbruik van de nieuwe A6 Avant terug te dringen zijn alle beschikbare motoren uitgerust met een mild hybride systeem (MHEV), maar vreemd genoeg meldt Audi niet om welke motoren het precies gaat. Naar alle waarschijnlijkheid komt het aanbod overeen met dat voor de A6 Berline. Als benzineversie verwachten we dus een 3.0 TFSI V6 motor met 340 pk en 500 Nm. Dieselrijders zouden moeten beschikken over een 3.0 TDI V6 motor met 286 pk en 620 Nm. Vierwielsturing is terug te vinden in de optielijst.
Het dashboard oogt veel cleaner dan voorheen dankzij een zwart sierpaneel met een geïntegreerd (optioneel) 10,1-inch MMI touchscreen voor het infotainment en de navigatie. Daaronder bevindt zich een tweede touchscreen van 8,6-inch voor de klimaatcontrole, comfortfuncties en tekstinvoer. MMI Navigation Plus bevat Audi’s welbekende virtual cockpit met een 12,3-inch scherm. De bediening daarvan gebeurt via knoppen aan het stuur. Een head-up display is terug te vinden in de optielijst, net als een pakket met sfeerverlichting doorheen het interieur.