De eigenaar liet trouwens wel meer zaken aanpassen aan zijn M4 Coupé. Zo is de 3.0 zes-in-lijn BMW TwinPower Turbo motor in de M4 standaard goed voor 431 pk, maar dankzij PURE Stage 2 turbo’s klimt het vermogen naar 702 pk. Juist ja, een stijging van maar liefst 271 pk en om dat vermogen aan te kunnen werd de DCT versnellingsbak aangepakt. Ook de standaard assen moesten eraan geloven. Diversified Shaft Solutions zorgt voor nieuwe exemplaren die het vermogen op een veilige manier tot bij de achterwielen brengen.
De lijst van aanpassingen gaat verder met een nieuwe, aanpasbare vering van KW Suspension en een uitlaatsysteem van Akrapovic, een titanium exemplaar om zoveel mogelijk gewicht te besparen. De winst bedraagt exact drie kilogram. Bovendien zorgt het nieuwe uitlaatsysteem voor een bonus van 7 pk bij 5.400 tpm en als kers op de taart is het uitlaatgeluid een stuk indrukwekkender dan bij de standaard M4.
Tenslotte ontsnapt de BMW M4 niet aan een aantal visuele upgrades. We zien een M-Performance splitter, M-Performance koolstofvezel spiegelkappen, side skirts van Aeroflow Dynamics, een PSM Dynamic V2 achterspoiler en een diffuser van Vorsteiner.